hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| کمتر از یک درصد جمعیت گلستان عضو کتابخانه‌های استان هستند

گلستان| کمتر از یک درصد جمعیت گلستان عضو کتابخانه‌های استان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: ۸۲ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند و کمتر از یک درصد جمعیت استان عضو این کتابخانه‌ها هستند.

رضا قوانلو اظهار کرد: ۸۲ کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶۴ کتابخانه شهری و روستایی و ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی است.

او افزود: این کتابخانه‌ها نیازمند تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند و باید برای آن‌ها برنامه‌های ساختاری و محتوایی تعریف کنیم. قوانلو گفت: در حال حاضر ۶۴۶ هزار و ۶۶۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود بوده که از این تعداد ۷۲ هزار و ۹۱ نسخه مربوط به حوزه کتاب کودک و ۷۷۵ کتاب بریل ویژه نابینایان است. او اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۲۴۶ نفر عضو کتابخانه‌های استان گلستان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۲۴۹ نفر عضو کودک هستند، این تعداد کمتر از یک درصد جمعیت استان گلستان است. قوانلو گفت: کوچک‌ترین عضو کتابخانه‌های عمومی استان دو سال سن و پیرترین فرد ۷۵ سال سن دارد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: در سال جاری ۳۶ هزار نفر در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی شرکت داشتند و استان گلستان جزو چند استان برتر در این جشنواره بود. او افزود: درگذشته تملک دارایی کتابخانه‌های عمومی استان تنها به شکل استانی بود و تملک شهرستانی نداشتیم، اما با رایزنی‌های انجام‌شده و همکاری سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه استان گلستان در سال جاری تملک شهرستانی داشتیم.

قوانلو تصریح کرد: در سال ۹۷، ۵۳۷ میلیون تومان مصوبه کتابخانه‌های عمومی استان بود که از این مقدار ۳۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ما تخصیص داده شود، البته از این مبلغ تخصیص داده‌شده ۹۰ میلیون تومان تملک استانی و ۲۴۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تملک شهرستانی بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد